.

.

Wednesday 2 April 2014

Kerja-Holic .

Assalamualaikum.

Dua hari aku bekerja sebagai penyelia operasi yang berseorangan.
Bila akak penyelia sebelum ni berhenti dengan automatiknya saka kerjanya turun kat aku.

Pengalaman sepanjang 3bulan aku disini bermacam aku belajar.
Belajar skop bidang pengurusan.
Macam mana kau nak handle pekerja..
Macam mana kau nak handle customer..
Macam mana kau nak handle jadual jadual yang mendatang..

Not bad aku kat sini .

tetapi kalau diberi peluang lebih baik.
Aku tak akan menolak.

Penyelia, Kerani, Khidmat Pelanggan, Driver, dan pencuci.
Semua ni aku pernah buat sepanjang aku kerja kat syarikat sekarang.

Malu ? taklah. bila kau fikir nak cari rezeki dengan sendiri malu itu hilang.
Anyway sekarang kerja aku memantau dan buat pengurusan.

Tak ada lah susah, tetapi banyak masalah datang dari pekerja sendiri.
Awalnya aku agak down bila akak penyelia sebelum ni berhenti.
Tetapi dia dah pesan, dia akan tolong aku dari jauh.

Insha Allah. aku cuba yang terbaik untuk pastikan aku boleh urus semua kerja.
apapun aku kena tajamkan lagi dan baikkan mutu kerja aku.

dan

Alhamdullilah. aku masih mampu berdiri sendiri sekarang.